W mistycznej krainie czortenów i nosorożców - Nepal 2017

W marcu rozpoczyna się sezon trekkingowy w Himalajach. Postanowiłem udać się po raz kolejny w rejon Khumbu – w serce najwyższych gór na ziemi, w krainę przepełnioną mistycyzmem, czortenami, flagami modlitewnymi i klasztorami buddyjskimi.
Na kilka dni przed wyjazdem podjąłem dramatyczną decyzję: na pierwszą część eskapady zabrałem moich bliskich. Stanęliśmy oko w oko z nosorożcem, niedźwiedziem i multum ptaków.

Przełęcz, przez którą chcieliśmy przedostać się do wioski Gokyo, zasypał śnieg. Podjęliśmy decyzję o nadłożeniu trzech dni i obejściu wielkiego masywu górskiego spektakularnym trawersem na wysokości 4000 m.
– Co to był za dzień! Przez całe przedpołudnie odprowadzały nas monumentalne Lhotse i Nuptse oraz wystający za nimi wierzchołek Everestu. Po południu żegnała się z nami najpiękniejsza Ama Dablam. Idąc wąską ścieżyną, wspinając się po Schodach Do Nieba, co chwilę przystawaliśmy, by się obrócić i popatrzeć na tą najwspanialszą panoramę świata. Mijaliśmy klasztory buddyjskie, kilka razy spoglądały na nas pasące się na stromych zboczach stada kozic i jaków.
Przez cały dzień byliśmy sami na szlaku. Marzyliśmy, żeby ten dzień nigdy się nie skończył.

328 stron, format: 21 cm x 26 cm
Książka dostępna w dobrych księgarniach